Modulegroep

De modulegroep telt zo'n 15 leden. Deze groep bouwt en onderhoud twee banen met het doel de banen voor het publiek van beurzen en tentoonstellingen aantrekkelijk te maken. Een deel van de modules is eigendom van de leden en een deel is eigendom van de vereniging. Gewoonlijk staat maar één van de banen  volledig opgesteld in een kelder aan de Pelikaanhof in Leiden. Belangstellenden kunnen contact opnemen met de baancoördinatoren: zie contactpagina.

De 2railbaan

In onze Peli-kelder wordt hard gewerkt om deze baan te restylen, zowel onder als boven de modules.
De besturing van de wissels en terugmelders zullen worden gemaakt via Loconet modules. De verlichting, geluiden en de rest van de scenery worden allemaal via Arduino modules aangestuurd.
Deze baan rijdt automatisch d.m.v. Koploper. Tevens zijn we andere software aan het testen zoals ITrain en Rockrail. Uiteindelijk zullen we kijken welke het beste bij deze baan past. We willen deze baan "state of the art" maken door allerlei nieuwe technieken te gebruiken.

De 3railbaan
De 3railbaan, in de wandelgangen de Märklinbaan genoemd, bestaat uit een grote carré vormige baan van 8,4 x 7,5 meter. De baan beeld een periode 4 - 5 Duits laagland tracé uit.  De baan heeft een centraal station aan de dubbelsporige hoofdbaan, met locdepot inclusief draaischijf en 'tuin'. Aan één van de uiteinden is een kopstation aangelegd met daaronder een keerlus, waardoor veel treinbewegingen extra mogelijk zijn.

Deze baan werkt digitaal en rijdt automatisch d.m.v. Koploper