WEL en WEE in de vereniging

IN MEMORIAM WILLEM HILDERS

Op 28 november 2021 is Willem Hilders overleden. Hij was 72 jaar.

Willem was lid van de VMV sinds 2005.

Willem was tot enkele jaren geleden op de Pelikaanhof een trouwe, wekelijkse verschijning. Jarenlang was hij de man die de koffie en de thee verzorgde. Tijdens de pauze had hij altijd veel te vertellen. Soms ging het over de merkwaardige strapatsen van zijn heel bijzondere treinbaan: veel rondjes met overloop wissels. In principe liep het, ja echt, als een trein, maar regelmatig was er wat aan de hand. Dan vond Willem op de club wel een vraagbaak die zijn probleem uiteindelijk zou helpen oplossen. Zijn trots was de Marklin (hij sprak het altijd uit met een a zonder umlaut) kraan, waarvan hij er twee had. Eén had zelfs een grijper en er bestaan foto’s waarop hij in het A4 gebouw met eindeloos geduld met die kraan wagonnetjes aan het vullen is.

Door zijn imposante verschijning werd hij op de club wel eens Big Willem genoemd, om hem te onderscheiden van een ander lid met dezelfde voornaam. Met zijn karakteristieke uiterlijk viel hij ook  wel te associëren met Obelix. En dat niet alleen qua postuur, maar ook qua karakter. Op de VMV houden we hem in herinnering  als een vriendelijke man met veel verhalen: naast de trein ging het ook over werk, vroeger, plaatjes draaien en ijskasten repareren, en de laatste jaren ook over zijn afnemende gezondheid. Hij ging altijd heel op tijd weg omdat hij de volgende dag weer aan het werk moest, vroeg op. En dat ook nog op een leeftijd dat anderen graag stoppen.

Heel naar voor hemzelf, voor Ada en de overige familieleden dat hij niet lang en evenmin onbezorgd van zijn pensioengerechtigde leeftijd heeft kunnen genieten. Wij wensen Ada en de kinderen sterkte met het dragen van dit verlies.

Namens alle leden van de VMV,

Bernard Santen, voorzitter

Ben Schimmel, penningmeester

Joost van Voorst, secretaris

Het einde van de 3rail modulebaan !!

Helaas moeten wij weer een droevig bericht op de site plaatsen:

Tijdens de algemene ledenvergadering van 15 februari 2022 is helaas besloten dat, als er geen oplossing komt voor een ruimte, de vereniging afscheid moet nemen van de 3rail modulebaan.

De omvang van de baan is van dien aard dat er geen oplossing in het zicht is om de baan elders te plaatsen binnen de vereniging.

Deze baan is de oudste baan van de vereniging en heeft gestaan op vele manifestaties Eurospoor meerdere keren, tijdens de NMF dagen in afgeslankte vorm in het toenmalig A4 info centrum in Leiderdorp, en 5 dagen tijdens de modelbouwbeurs in Stuttgart.

Het zal menig lid aan het hart gaan maar zonder huisvesting is dit helaas de realiteit.