De 2 rail-baan bestaat uit een 20 tal modules, die nu worden gemoderniseerd en aangepast
naar de laatste technische mogelijkheden.

Allereerst krijgt het station van voorschoten een grote opknapbeurt.
Het oude gebouw uit de jaren 60 heeft versterking gekregen ( aan de kant van Voorschoten dorp ) van een nieuwere versie stations gebouw, het zo genoemde sextant.

Het resultaat is echt mooi geworden en dat is nog maar het begin van de grote renovatie.
Ook de opstelsporen krijgen een grote beurt en hieraan wordt ook hard gewerkt.
Deze sporen worden voorzien van bezetmelders en stopmelders e.d.
Alle electronica word compleet vervangen en naar deze tijd gebracht. We draaien op loconet aangestuurd door een Digikeys DR 5000 centrale. Momenteel rijden we met koploper, maar we zijn andere programma's zoals Itrain en Rockrail ook aan het bekijken.

Tevens zijn we ook bezig om de andere kant van de baan de oude keerlus te moderniseren.

Deze keerlus bestond uit drie modules en zijn uitgebreid naar zes modules, al met al een aardige oppervlakte erbij.
Hierop zijn we nieuwe sporen aan het leggen, de hoofdbaan ligt er al weer en daar tussen zijn we rangeersporen aan het leggen waarop we in de toekomst treinen kunnen rangeren.
We willen proberen om dit te scheiden van het toekomstige digitalisering van de complete module baan.
Dit gedeelte willen we met de hand gaan besturen zodat er meer leven op de baan gebeurd.
Aan het eind van de rangeersporen in het midden komt een digitale ongevallen kraan die we met een joystick willen besturen.

 

Het landschap heeft ook al enige vormen gekregen.IMG 1240Aan de publiekzijde gaan we een kleine haven maken waar een schip gelost wordt aan een kade muur.
Langs deze haven loopt ook het hoofdspoor en is voorzien van een spoorbrug die open en dicht kan.
Op deze keerlus willen we ook een car system aanbrengen waarop we vrachtwagens of wat dan ook kunnen laten rijden.

Iedere keer doen we wat en de resultaten zien we nu eindelijk groeien.
We hebben veel overlegt, nagedacht,uitgeprobeerd, uitgetekend, getest en nog aan het testen.
We mogen en kunnen nu lekker samen bezig zijn om onze hobby ten uitvoer te brengen.
We gaan proberen om het één en ander op te schrijven en jullie op de hoogte te houden van de groei van de gelijkstroom baan.
Die we graag zo snel mogelijk maar ook mooi mogelijk weer kunnen presenteren op beursen e.d.
Jullie allen veel plezier in de  model treinen wereld of elektra wereld, want dat hoort er ook bij om de treinen natuur getrouw te kunnen laten rijden

Zin om te komen helpen?
Kom gerust eens langs.